Sezon Górskich Samochodowych
Mistrzostw Polski 2012 został definitywnie zamknięty. Patrząc z perspektywy
nowego roku, wyścigi górskie rosną w siłę i powtarzam to chyba w każdej
możliwej sytuacji. Wzrost zainteresowania tą konkurencją motorsportu, to nie tylko
znacząca poprawa organizacji samych zawodów, ale przede wszystkim wielkie
zaangażowanie w działania marketingowe, PR no i kontakty z mediami. Patrząc na
obecność GSMP w 2012 roku w mediach, to można pokusić się o stwierdzenie, że
wyścigi górskie zaczynają być wszędzie. Co znaczy wszędzie – radio, telewizja,
prasa i Internet (w wielu formach internetowych). A więc, dzisiaj trochę o tym,
gdzie zaistniało GSMP medialnie w ubiegłym sezonie wyścigowym.
GSMP bez portalu www.wyscigigorskie.pl, to chyba nie
możliwe. Tak wypowiadają się sami zawodnicy i to chyba najlepsza wizytówka
oficjalnego portalu Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Jedni mówią, że
gdyby nie medialność gór, nie zdecydowaliby się na starty. Inni widzą tu
ogromny potencjał dla promocji własnej osoby, inni cieszą się, że portal trafia
do kibiców, którzy generują ruch na zawodach, czyli frekwencję, na którą patrzą
się sponsorzy. Jednym słowem mówiąc, portal, który w tym roku obchodzić będzie
swoje 6 urodziny, to niewątpliwie bardzo silne medium opiniotwórcze, promujące
cykl, zawody, zawodników i wszystko to co związane jest z wyścigami górskimi.
Co czytelnik znajdzie na portalu?
Od ubiegłego roku uruchomione zostało forum GSMP, na którym kibice mogą
wypowiadać się na wiele tematów, komentować, dyskutować, proponować, umawiać
się na spoty, do kibicowania, itd. Powstanie forum przełożyło się na wzrost zorganizowanych
grup podczas GSMP, które paradują z flagami, transparentami, ale i do wzrostu
wiedzy kibiców. Oprócz forum na 5 urodziny redakcja portalu przygotowała Blog,
który właśnie czytacie. Mam nadzieję, że w 2013 roku będę mógł, coraz częściej
pisać i przedstawiać Wam świat górskich wyścigów od kuchni. Od początku istnienia
portalu, na stronie nie brakuje materiałów wizualnych, na które postawiliśmy
duży nacisk. Ponad 20 minutowe relacje filmowe z rund, relacje online podczas
zawodów (onboardy, wywiady), materiały filmowe zawodników.
To wszystko tworzy bardzo
obszerny materiał, jaki trafia do kibiców, sponsorów, mediów, organizatorów, a
również i tych nie zainteresowanych wyścigami górskimi. Strona dziennikarska,
czyli obszerne artykuły to już podstawa. Mam nadzieję, że portal dostarcza
wszelkich informacji, jakie są niezbędne. Od 2013 roku na stronie powstanie
również specjalny dział dla Kibiców, ale o tym dowiecie się prosto ze strony. Tak
w skrócie wygląda www.wyscigigorskie.pl,
które pracuje na rzecz organizatorów, zawodników i kibiców.
Telewizja
W 2012 roku GSMP zaistniało
bardzo mocno na antenie telewizyjnej zarówno Telewizji Polskiej, jak i
komercyjnego TVN. Od pierwszej rundy dziennikarze programu Czas na Jazdę,
towarzyszyli najszybszym górskim kierowcom wyścigowym. Już po I i II rundzie
GSMP, kibice obejrzeli szeroką relację z inauguracji sezonu. (min. 7:33)
Rownież kolejne zawody znalazły
się w ramówce program Czas na Jazdę emitowanego w regionalnym paśmie TVP Info,
w niedziele o godzinie 15.30.
TVN wraz ze swoim kanałem
tematycznym TVN-Turbo, pojawiał się bardzo regularnie w sezonie 2012 na trasach
wyścigów górskich przygotowując relacje z rund Mistrzostw Polski. Material
kibice mogli obejrzeć w dwóch programach Autosport i Raport.
Oprócz dwóch powyższych, GSMP
zaistniało bardzo mocno w regionalnych ośrodkach TVP na Dolnym Śląsku,
Małopolsce, Podkarpaciu oraz Pomorzu, gdzie rozgrywane są poszczególne rundy.
Dużo mówiło się przed zawodami, były również i relacje po wyścigach, co z
pewnością wpływało na lokalnych kibiców bardzo pozytywnie.
Nie tylko wielkie stacje brały
udział w medialnej promocji GSMP, ale i lokalne miejskie stacje telewizyjne
oraz telewizje kablowe, dla których wydarzenie jakim są wyścigi Mistrzostw
Polski, jest cennym niusem.
Radio
Oprócz wizji, kibice GSMP w 2012
roku mogli sporo usłyszeć na antenie radiostacji. Już od pierwszej rundy,
której patronem medialnym było Radio Eska, podczas zawodów po raz pierwszy w
historii odbyło się wejście na żywo na antenie Czwórki Polskiego Radia. Na
kolejnych rundach lokalne redakcje Polskiego Radia obejmowały patronatem
zawody, a stacje komercyjne bardzo chętnie informowały o zawodach. W gronie
liderów fal radiowych nadających o GSMP jest Eska, Radio Wawa, RMF Maxx, czy Planeta
Fm. Myślę, że pomimo dość małego zainteresowania radiowego, ten przekaz jest
bardzo potrzebny.
Wzorem lat ubiegłych kibice na
zawodach GSMP Korczyna i Załuż, mogli w swoich radio odbiornikach słuchać
wyścigowego radia, prowadzonego z linii startu przez Wojtka Tomkiewicza,
Roberta Szelca i moją skromną osobę.
Prasa
Jeśli o prasę chodzi, to z
pewnością każda większa gazeta lokalna wspiera medialnie organizatorów rund
GSMP. Tak było w 2012 roku ale i w poprzednich sezonach również. Nowością
jednak na rynku prasowym okazało się wypuszczenie bardzo obszernego materiału w
magazynie WRC, który do tej pory nie interesował się wyścigami górskimi, ale
również po wydaniu numeru z GSMP, zakończył swój rozdział w pisaniu o wyścigach
górskich, które są według mnie bardzo medialne i warto pozyskiwać. nowych
czytelników, którzy pojawiają się na rundach GSMP.
Jeśli jednak nie WRC, to na rynku
pojawiły się dwie nowe pozycje, które bardzo chętnie piszą o Górskich
Samochodowych Mistrzostwach Polski. Są to Rally Magazyn Rajdowy, z którym
współpraca rozpoczęła się od rund GSMP Sienna 2012. W sezonie 2013 już bardzo
regularnie kibice znajdą obszerne relacje z zawodów, artykuły autorskie oraz
wywiady z najpopularniejszymi zawodnikami, ale i mnóstwo ciekawostek
dotyczących GSMP. Drugą pozycją były wydania PROMO Motor Sport Magazynu, który na
rynku pojawi się już 25 stycznia w wersji papierowej. Tu kibice po raz kolejny
przeczytają o GSMP, z innej strony czyli o tym wszystkim co dzieje się w górach
od kuchni, ale i znajdą dział Odkryj Motorsport, w którym znajdą się porady jak
zostać kierowca wyścigowym. Nie zabraknie relacji z rund i wywiadów z zawodnikami,
co z pewnością urozmaici rynek mediów prasowych w Polsce, które piszą o GSMP.
Tu również od początku sezonu
patronem całego cyklu było wydanie Regiomoto, wkładki do codziennej gazety w
wielu miastach polski.
Internet
O tym można by pisać eseje, ale w
skrócie wymienić należy takie redakcje jak autoklub.pl, toprally.pl,
rajdy.hoga.pl, motorsportmaxxx.pl, motorecords.pl, regiomoto.pl, patron cyklu
GSMP 2012. Oprócz powyższych pisali również v10.pl, furious.pl, auto-świat.pl,
rallyonline.pl i rally news.pl. Oprócz ogólnopolskich mediów motoryzacyjnych, również
lokalne portale niusowe mocno włączały się w promocję cyklu GSMP pisząc
obszerne artykuły i korzystając z informacji prasowych organizatora.
Krótko mówiąc, sezon 2012 w
mediach był bardzo mocno zaakcentowany, co powinno cieszyć wszystkich, zawodników,
bo pojawili się na afiszu, organizatorów, bo ich rundy sprzedały się medialnie,
sponsorów, gdyż ich reklama trafiła do szerokiej publiczności, a kibiców,
ponieważ mieli bardzo szerokie spektrum informacji o wyścigach górskich,
jakiego do tej pory w GSMP nie było.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz